výpravní budova železniční stanice Hlavní nádraží

Hlavní průčelí 41 os, 1.-2.osa dvoupatrová, mnohotabulková okna, 3.osa rizalit, 3 okna nad sebou, rizalit obložen kamennými deskami, nagoře na střeše sousoší Dopravy. 4.-8.osa vysoká halová okna, 9.-18.osa okna nad sebou, 20.osa velké okno. Mezi okny polopilíře. V přízemí kryje pultová střecha vchody do haly. 21.osa předsazená věž, okna z luxferů, nahoře hodiny, na vrcholu hranolové věže vodojem hranolového tvaru krytý měděným plechem. 22.-41.osa třípatrová budova, okna tabulková, 22.-30. osa předsazeno přízemí s prosklenou stěnou, 37.osa rizalit, v přízemí vchod. zadní průčelí - nástupiště s podchody, mnohoosá část. Levý bok - 8 os, okna vpadlá ve stěně. Pravý bok - 9 os. Hala plochostropá, prosklenná,stěny členěny polopilíři, které nesou traverzy stropu. Levá část k věži - sedlová střecha prosklenná, napravo od věže sedlová střecha s prejzy. Budova obdélného půdorysu. Místnosti plochostropé, krov sedlový, podsklepeno, sklepy plochostropé. Fasáda - okrový břízolit, pískovcové obkladové desky. Hlavní vchod a východ do haly obložen leštěnou žulou. Zadní průčelí - 43 os, třípatrové, nad 2.patrem mohutná hranolová římsa, v 3.patře kolem oken ploché šambrány, od země ke střeše mezi okny lisény. Na průčelí ve 22.-41.ose nad 2.patrem mohutná římsa, mezi okny od země po střechu lisény, kolem oken ve 3.patře ploché šambrány. Krov vlevo nad halou sedlový s kovovými traverzami se sklem, vpravo nad správní budovou sedlový, oba hřebeny rovnoběžné s ulicí. Vlastní kolejiště s podchody, s třemi nástupišti krytými pultovými střechami.